Turvalisus ja Usaldus


Platvormil Biklo on kasutajate turvalisus ja usaldus esmatähtsad. Oleme usaldusväärne keskkond, kus on pikaajaline kogemus turul. Kontrollime hoolikalt nii müüjate telefoninumbreid kui ka e-posti aadresse. Lisaks oleme juurutanud müüjate hindamissüsteemi, mis võimaldab ostjatel jätta tagasisidet ja aitab sel moel kogu kogukonnal teha tehinguid turvaliselt.




Kaitske End Phishing’u ja Pettuskatsete Eest


Phishing on pettuse liik, mille käigus üritavad kelmid meelitada teid avaldama isiklikke või finantsandmeid. Sellised rünnakud, milles kasutatakse anti-phishing-tehnikaid ja erinevaid pettuse vorme, tehakse tihti WhatsAppi, SMSi või e-kirjade kaudu, mis sisaldavad linke võltsveebilehtedele. Kui klõpsate neil linkidel ja sisestate oma andmed, võidakse neid kuritarvitada teie raha varastamiseks.




Hoiatusmärgid Pettuse ja Phishing’u Puhul


Olge tähelepanelik järgmiste märkide suhtes, mis võivad viidata pettuse- või phishing-katsele:



  • Kahtlased makselingid: Kui saate WhatsAppi, SMSi, sotsiaalmeedia või e-kirja teel linke, kus palutakse sisestada teie kaardiandmed.

  • Standardsed sõnumid: Kui isik, kes tunneb huvi teie kuulutuse vastu, kasutab näidis- või mallteksti, milles on palju kirjavigu või ebaharilikke väljendeid.

  • Otsene nõue panganduse andmete kohta: Kui teilt küsitakse kaardi täielikke andmeid (number, kehtivusaeg, CVV-kood) rahaülekande tegemiseks – tegemist on 100% pettusega.

  • Kõned tundmatutelt või varjatud numbritelt: Samuti välismaa numbritelt helistamine.

  • Kohtumisest keeldumine: Isegi kui asute samas linnas, väldib teine osapool isiklikku kokkusaamist.

  • Maksed anonüümsete kanalite kaudu: Kui palutakse raha saata Western Unioni või MoneyGram’i kaudu.

  • Kauba väljasaatmine enne tasumist: Kui teilt nõutakse kauba saatmist enne raha laekumist või kui teile saadetakse võltsitud maksetõendeid.

  • Liiga soodsad pakkumised: Kui teile tehakse väga soodne või ebareaalne pakkumine, on see suure tõenäosusega pettus.




Kuidas Phishing-Rünnak Tavaliselt Toimub


1. Esmane Kontakt


Meetod: Kelmid võtavad teiega ühendust sõnumite teel väljaspool ametlikku platvormi (näiteks WhatsApp või SMS), kasutades teie kuulutuses avaldatud telefoninumbrit.
Hoiatusmärgid: Sõnumites võivad esineda kirjavead, standardsed fraasid või need võivad tunduda automaattõlkena. Sageli nõutakse konkreetset tarne- või makseviisi, püüdes usaldusväärsena näida, näiteks pilte või valeinfot saates.
Soovitus: Olge alati ettevaatlik ja kui kahtlete, tutvuge abi- või korduma kippuvate küsimuste sektsiooniga.


2. Makse Link


Meetod: Saate lingi, mis suunab teid veebilehele, mis näib olevat usaldusväärne. Seal palutakse teil sisestada pangaandmed.
Hoiatusmärgid: Ärge kunagi avaldage oma kaardi numbrit, kehtivusaega ega CVV-koodi. Raha vastuvõtmiseks kasutage vaid oma IBAN-i.
Soovitus: Ärge sisestage tundmatutel või kahtlastel veebilehtedel isikuandmeid.


3. Surve Andmete Avaldamiseks


Meetod: Kelmid avaldavad teile survet, et te esitaksite kiiresti oma isiklikud ja panganduse andmed, soovides kiiret tehingu lõpuleviimist.
Hoiatusmärgid: Liigne kiirustamine ja pakiline suhtlus on selged märgid võimaliku pettuse kohta.
Soovitus: Lõpetage koheselt suhtlus ja teatage juhtumist, säilitades tõendid (ekraanipildid, kontaktandmed, kahtlased lingid).




Anti-Phishing Nõuanded ja Turvameetmed



  • Ärge klõpsake kahtlastel linkidel: Vältige väljaspool ametlikku platvormi saadetud linkide avamist.

  • Kontrollige sõnumite päritolu: Pöörake tähelepanu kirjavigadele, standardsõnumitele ning ebaisikulisele keelekasutusele.

  • Kaitske oma isikuandmeid: Ärge avaldage tundlikke andmeid, näiteks kaardiandmeid või autoriseerimiskoode. Teie kaart on mõeldud ainult makseteks, raha vastuvõtmiseks kasutage IBAN-i.

  • Hoidke vestlused platvormil: Ärge liikuge teistele suhtluskanalitele, kus pettuseoht on suurem.

  • Säilitage tõendid: Salvestage kõik sõnumid ning kahtlaste kontaktide andmed, et saaksite vajadusel pettusest teada anda.




Mida Teha Pettuse Korral



  1. Võtke ühendust oma pangaga: Paluge kohe blokeerida kahtluse alla sattunud kaart.

  2. Blokeerige kelmi telefoninumber: Välistage edasine kontakt kelmiga.

  3. Vahetage oma paroolid: Uuendage paroolid, kui olete sisestanud andmeid ebaturvalistele veebilehtedele.

  4. Võtke ühendust politseiga: Esitage avaldus ja edastage tõendid (ekraanipildid, sõnumid) meie meeskonnale aadressil [email protected].




Kaitse Haavatavaid Grupid


Lapsed ja eakad on eriti ohustatud phishing’u ja digipettuste suhtes. Oluline on, et vanemad, hooldajad ja lähedased oleksid teadlikud võimalike ohtude kohta ning pakuksid tuge kelmide lõksude vältimiseks. Pidev küberturvalisuse alane haridus ja anti-phishing-meetmete järjepidev rakendamine võivad oluliselt suurendada nende haavatavate gruppide kaitset.


Platvormil Biklo oleme pühendunud ohutu keskkonna pakkumisele kõigile kasutajatele. Järgides ülaltoodud nõuandeid ja turvameetmeid, saate vähendada riski sattuda pettuse või phishing’u ohvriks. Kui märkate midagi kahtlast, võtke meiega viivitamatult ühendust aadressil [email protected], et saada abi ja aidata säilitada turvaline kogukond.


Olge tähelepanelik, kaitske end ning püsige turvaliselt veebis!